Προσφέρει ιδέες χωρίς να τις επιβάλλει.
Στην τάξη του επικρατεί κλίμα συνεργασίας και όχι φόβου ή καταναγκασμού.
Επιτρέπει σε όλους να συνεισφέρουν στη γνώση, μη θεωρώντας ότι η γνώση προσφέρεται αποκλειστικά από τον ίδιο.
Όλοι οι μαθητές νοιώθουν υπεύθυνοι, και ο ίδιος είναι απαλλαγμένος από την αποκλειστική υπευθυνότητα.
Στην τάξη του τα διδακτικά βιβλία δεν χρησιμοποιούνται ως το μοναδικό κέντρο γνώσης.
Οι μαθητές του χειραφετούνται μέσα από την ικανοποίηση που προσφέρει η μάθηση, χωρίς να χειραγωγούνται από τον ίδιο.
Ο τόνος της φωνής του παραπέμπει σε πρόσκληση και όχι σε εντολή.
Ενθαρρύνει και επιβραβεύει αποφεύγοντας την τιμωρία.
Δίνει προτεραιότητα στη βιωματική μάθηση και όχι στις σχολικές εργασίες.